jak przyspieszyć metabolizm

Jak przyspieszyć METABOLIZM: 7 wskazówek na szybki metabolizm

Interesuje Cię jak przyspieszyć metabolizm? Czy wiesz jaką funkcję faktycznie pełni w naszym organizmie i jakie pokarmy ją przyspieszą? Każdy z nas może wpływać na tempo metabolizmu. Efekt ten można osiągnąć kilkoma prostymi zmianami w naszym stylu życia. Tego typu informacje będą jak magia na naszej drodze do szczupłej sylwetki. Bez stosowania chemicznych preparatów i bardzo wymagających ćwiczeń możemy schudnąć kilkadziesiąt kilogramów. Na czym zatem powinniśmy się skupić, aby osiągnąć wymarzony cel?

Co jeść na szybszy metabolizm?

Co to jest metabolizm?

Metabolizm to zespół reakcji chemicznych zachodzących w organizmie w celu podtrzymania życia i dostarczenia energii do różnych procesów biologicznych. Reakcje te obejmują przekształcanie pożywienia w energię i elementy budulcowe do wzrostu i naprawy tkanek, syntezę i rozkład hormonów i neuroprzekaźników, detoksykację i eliminację produktów przemiany materii z organizmu.

Podstawowa przemiana materii

Jak przyspieszyć metabolizm? Przyspieszenie metabolizmu polega głównie na przyspieszeniu podstawowej przemiany materii. Metabolizm podstawowy to rodzaj metabolizmu, który jest aktywny, gdy jesteśmy w spoczynku. Pokazuje nam, ile energii zużywamy na czynności życiowe organizmu. Średnio wartość podstawowego metabolizmu wynosi około 6000-7500 kJ (1400-1800 kcal).

Co jeść na szybszy metabolizm?

Te produkty z pewnością przyspieszą Twój spowolniony metabolizm. Jacy oni są?

  • Kawa
  • Herbata
  • Kakao
  • Przyprawy takie jak imbir, chili i inne
  • Pokarmy bogate w białko
  • Odpowiedni reżim picia

Co jeszcze wpływa na tempo przemiany materii?

Wiele różnych czynników wpływa na to, czy masz spowolniony, czy szybki metabolizm. W tym:

  • Wiek – Niestety tempo metabolizmu zależy w dużej mierze od wieku. Wraz z wiekiem nasz organizm traci masę mięśniową, a co za tym idzie, nasz metabolizm zwalnia. Możemy jednak temu zapobiec, ćwicząc i prowadząc zdrowy tryb życia.
  • Skład ciała i masa mięśniowa – Im więcej mamy mięśni, tym więcej energii zużywamy. Tłuszcze zużywają znacznie mniej energii niż mięśnie.
  • Płeć – mężczyźni i kobiety mają różne cechy fizyczne, a nasze ciała nie działają w ten sam sposób. Na tempo metabolizmu mają wpływ ustawienia hormonalne organizmu, różna masa mięśniowa, proporcje ciała i narządów.
  • Hormony – Zdrowa funkcja tarczycy i stężenie jej hormonów mogą zdziałać cuda dla naszego organizmu.
  • Genetyka – Genetyka robi tutaj dużą różnicę. Ktoś może dostać szybki metabolizm podany na złotej tacy. Niestety są też tacy, którzy mają mniej szczęścia, ale nie jest to tragedia.
  • Temperatura otoczenia – organizm zużywa więcej energii na ogrzanie ciała. Jeśli więc jest nam zimno, a nasz organizm stara się nas rozgrzać, zużywa na to więcej energii, co nieco przyspiesza metabolizm.
Jak przyspieszyć metabolizm?

Jak przyspieszyć metabolizm?

Regularny i wystarczający sen

Idealnie dorosły człowiek powinien spać 7-9 godzin na dobę. Jednak długi sen niekoniecznie musi być dobrej jakości. Ważne jest, aby szanować nasze naturalne biorytmy. Brak snu powoduje mniejszą sytość jedzenia, większy apetyt, niższy poziom hormonu testosteronu, a także zwiększony stres. Przyrost masy ciała często występuje w przypadku długotrwałego snu o złej jakości. Kiedy sen jest dobrej jakości, organizm ma znacznie więcej energii, może pracować wydajniej i zdrowiej. Większość masy mięśniowej powstaje i regeneruje się podczas snu, dlatego nie zapominaj o tym. Dzięki wysokiej jakości śnie możesz mieć szybki metabolizm. Przeczytaj nasze wskazówki, jak szybko zasnąć.

Niższa temperatura i lodowate opady

Ustaw ogrzewanie w domu na niższą temperaturę. Ciało będzie zmuszone wytworzyć więcej ciepła, aby Cię ogrzać. Jednocześnie spala więcej energii. Możesz także spróbować zimnych pryszniców i kąpieli, które działają na podobnej zasadzie. Ciało jest zimne, więc zaczyna wytwarzać własne ciepło. Można w ten sposób znacznie wzmocnić odporność i zaoszczędzić pieniądze na gorącej wodzie.

Praca ze stresem

Stres jest obecnie bardzo rozpowszechnionym pojęciem i jest także wielkim zabójcą utraty wagi. Stres uwalnia do krwi hormon kortyzol. To właśnie ten hormon może spowolnić metabolizm i zatrzymać wzrost mięśni. Kiedy nauczymy się pracować ze stresem, pomoże nam to nie tylko w obszarze odchudzania, ale także w aspekcie psychologicznym.

Ograniczenie spożycia alkoholu i słodkich napojów gazowanych

Napoje alkoholowe zawierają wysoką wartość energetyczną i zachęcają do łaknienia tłustych potraw. Lepiej więc je ograniczyć dla naszej korzyści.

Zapomnij o słodkich lemoniadach, latte i napojach energetycznych. Żadne z nich nie pomoże Ci w szybkim metabolizmie i utracie wagi. Wręcz przeciwnie, pij zimną wodę, która jest świetnym pomocnikiem. Nie ma kalorii, a także pozwala szybciej spalić składniki odżywcze.

Trening HIIT

Trening interwałowy o wysokiej intensywności (HIIT) to ćwiczenie na maksimum. To ćwiczenie spali tłuszcz i wpłynie na metabolizm. Poza tym efekt ten jest nie tylko krótkotrwały, ale przy wysiłku utrzymuje się znacznie dłużej.

Trening HIIT aby przyspieszyć metabolizm

Głód niczego nie rozwiąże

Jeśli chcesz wcześnie spowolnić metabolizm, kluczem do tego jest post. Organizm włącza tryb oszczędzania energii i zaczyna gromadzić zapasy tłuszczu. Przez to metabolizm jest spowolniony.

Prawidłowo powinniśmy jeść w regularnych odstępach czasu. Organizm odbiera sygnał i zaczyna spalać się szybciej.

Śniadanie jest więc jednym z najważniejszych posiłków w ciągu dnia. Po całej nocy głodu ciało tryska energią. Oznacza to, że jeśli zapomnisz zjeść śniadanie, organizm przejdzie w tryb oszczędzania energii.

Śmiech jest lekarstwem na wszystko

Śmiech ma nie tylko ogromny wpływ na zdrowie i psychikę człowieka. Udowodniono także, że przyspiesza metabolizm. Zawsze znajdziesz powód do śmiechu. Śmiej się, a będziesz zdrowszy.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *